برزلجین روستای باستانی و گردشگری

قزوین - تاکستان - بخش خرمدشت - منطقه افشاریه - روستای برزلجین

قزوین - تاکستان - بخش خرمدشت - منطقه افشاریه - روستای برزلجین

نظرات خود را برای رفع ایرادات برای ما ارسال کنید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان

دهستان افشاریه دهستانی در بخش خرمدشت شهرستان تاکستان در استان قزوین ایران است.

بنابر جدیدترین آمار وزارت کشور-فرمانداری در دهستان افشاریه حدود ۴۵۰ خانوار زندگی می‌کنند. این منطقه ییلاقی است و در یکی از خوش آب وهواترین مناطق استان قزوین قراردار دو در یک منطقه کوهستانی می‌باشد که تابستانی خنک و زمستانی بسیار سرد دارد.


این منطقه با توجه به قرارگرفتن در مسیر روستاهای رزک «کلنجین» پارس اوقلان «ارتش آباد» و منطقه گردشگری چشمه‌علی در روزهای پنج شنبه و جمعه بسیار پررفت و آمد می‌باشد و دارای باغات گردو و بادام و انگور است.

دسترسی به آن از طریق جاده شوسه(که بسیار دیدنی است) امکانپذیر می‌باشد. این دهستان از خدمات برق «آب» تلفن بی سیم" و دکل تلویزیونی (در حال احداث) برخوردار است. همچنین دارای مدرسه تا سطح دبیرستان می‌باشد. باتوجه به وجود دامداری سنتی در این منطقه، ماست و شیر و سرشیر خوبی دارد.


فاصله این دهستان تا تهران حدود ۲۲۰ کیلومترمیباشد که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌توان ۲ ساعته به این منطقه رسید، البته با احداث اتوبان جدید بین تهران -اشتهارد، این زمان به ۱ ساعت تقلیل خواهد یافت.