برزلجین روستای باستانی و گردشگری

قزوین - تاکستان - بخش خرمدشت - منطقه افشاریه - روستای برزلجین

قزوین - تاکستان - بخش خرمدشت - منطقه افشاریه - روستای برزلجین

نظرات خود را برای رفع ایرادات برای ما ارسال کنید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان

نمایی از روستابسمه تعالی

به وبلاگ روستای برزلجین افشاریه خوش آمدید امیدوارم در این وبلاگ بتوانید با بخشی از زیبای ها رسم ورسوم مردم پر تلاش روستای #برزلجین #افشاریه آشنا شوید.

(از این که برای ارایه دیدگاه خود وقت می گذارید از شما سپاسگزاریم. می دانیم که شما هم قدر وقت دیگران را می دانید و پیام تبلیغاتی و آگهی نا مناسب درج نمی فرمایید.)

 روستای برزلجین با جمعیتی حدودا  300 خانوار در جنوب غربی استان قزوین واقع شده است.از سمت جنوب با روستای کورچشمه و از سمت غرب با روستای شیزند و از سمت شرق با روستاهای شنستق سفلی وعلیا همجوار می باشد.از اماکن دیدنی که در اطراف روستا وجود دارد می‌توان به منطقه توریستی دول-دول-وبند ثبت شده درمیراث فرهنگی -مسیر و رودخانه وجنگلهای بین برزلجین وکورشه -باغ های انگور۵۰۰هکتاری درسمت شمال روستا و قسمتی درجنوب روستا چسبیده به کوه - امامزاده سیده سکینه خانم جوادی اشاره کرد که این اماکن در فصول مختلف سال پذیرای تعداد کثیری از اهالی استان و میهمانانی از استان‌های همجوار و کل کشور هستند. برای رسیدن به روستای برزلجین افشاریه پس از عبور از شهر تاکستان در جاده قزوین- همدان، به سه‌راه تختی می‌رسیم که آنرا به سمت بوئین زهرا ادامه داده و روبروی روستای طرویزک راه فرعی از داخل باغ های انگور حدود ۱۳کیلومتر تا روستای برزلجین افشاریه فاصله دارد مسیر بسیار زیبا که دسترسی دهستان افشاریه وکلنجین و خرقان غربی وشرقی رامیسر می سازد . امام‌زاده سکینه خانم جوادی مکان زیارتی است که در سمت جنوب شرقی روستا و درمسیر اصلی روستاهای شنستق وکورچشمه قرار دارد و همه ساله اهالی روستا درآنجا مراسم‌های مذهبی همچون ماه رمضان و محرم وصفر تعزیه خوانی و پختن نذری را اجرا می‌کنند. از محصولاتی که در برزلجین افشاریه کشت می‌شود می‌توان به انگور ، گردو، بادام ، گوجه فرنگی ،  گندم  و غیره اشاره کرد، آب باغات و زمین های کشاورزی از چاه های عمق شماره ۱-۲-۳، رودخانه های داپمی وفصلی و چشمه ها  تامین می‌شود. کشاورزی  از پر رونق ترین مشاغل رایج در روستا  است. 

جدول تعدادجمعیت روستاها

 

نام روستا ها

تعدادجمعیت

جمعیت زنان

جمعیت مردان

شیزند

1076

525

551

برزلجین

1054

538

516

رحیم آباد

528

270

258

سینک

419

201

218

کشمرز

393

190

203

حاجی آباد

207

107

100

جدول بالا به ترتیب تعداد جمعیت روستا ها طراحی شده است


 آدرس وبلاگ برزلجین:

http://borzlajin.blog.ir